Guru Harideva told that we are not body-mind complex
though it is always felt so. Hence it is necessary to find ourselves beyond our body mind complex to discover our
true nature of existence . The scriptures like Bhagavata has given us clue to
that end . When we are awake , we consider the body as “I” . When we are in
dreaming state, we are not conscious about the existence of our body and also the
world outside . Our body lies on bed . It is told in the scripture that in
dreaming state our mind creates a dream
world and with a dream body created by the same mind we enjoy it . So without our physical body also, we can
enjoy the happiness and sorrow pertaining
to this world .In deep sleep we are in a totally unconscious state . In that
state, not only the body but also our mind is
not working . But after awakening from deep sleep we can remember the
experience of great peace enjoyed in
that state . Bhagavata cited
these examples as proof of our existence beyond body-mind complex .
মহাপুৰুষ শ্ৰীশ্ৰী হৰিদেৱ গুৰুজনাই কৈছে যে আমি সদায় নিজকে এই শৰীৰ
আৰু মনৰ এক সংযোগ হিচাপে অনুভৱ কৰি থাকো যদিও ই আমাৰ প্ৰকৃত স্বৰূপ নহয় । শৰীৰ আৰু মনৰ উৰ্দ্ধত নিজক বিচাৰি পালেহে আমি আমাৰ প্ৰকৃত স্বৰূপ
বুজিব পাৰো । ভাগৱতৰ দৰে শাস্ত্ৰত এনেদৰে নিজক বিচাৰি চোৱাৰ বাবে প্ৰয়োজনীয় জ্ঞান
প্ৰদান কৰা হৈছে । আমি যেতিয়া জাগ্ৰত অৱস্থাত থাকো তেতিয়া নিজৰ শৰীৰটোকে “মই” বুলি জানো
। কিন্তু যেতিয়া আমি সপোন দেখো তেতিয়া আমাৰ এই শৰীৰ আৰু বাহিৰৰ জগতখনৰ
জ্ঞান নাথাকে । আমাৰ শৰীৰ বিচনাত পৰি থাকে । শাস্ত্ৰত কোৱা হৈছে যে সপোন দেখি থকা
অৱস্থাত আমাৰ মনে এখন স্বপ্ন জগতৰ সৃষ্টি কৰে আৰু সেই একেটা মনে সৃষ্টি কৰা এটা
স্বপ্ন শৰীৰৰ দ্বাৰা আমি সপোনৰ জগতখন উপভোগ কৰো । গতিকে এই স্থূল শৰীৰ অবিহনেও আমি এইখন জগতৰ সৈতে সম্পৰ্কিত সুখ দুঃখ
ভোগ কৰিব পাৰো । আনহাতে গভীৰ টোপনিৰ সময়ত আমি সম্পূৰ্ণ অজ্ঞান অৱস্থাত থাকো । সেই অৱস্থাত কেৱল শৰীৰেই নহয় মনেও একো কাম নকৰে । কিন্তু গভীৰ নিদ্ৰাৰ পৰা সাৰ পোৱাৰ পিচত আমি নিদ্ৰাৱস্থাত উপভোগ কৰা
পৰম প্ৰশান্তিৰ কথা স্মৰণ কৰিব পাৰো । ভাগৱত শাস্ত্ৰত এই উপমাক শৰীৰ আৰু মনৰ
উৰ্দ্ধত আমাৰ অস্তিত্বৰ প্ৰমাণ হিচাপে উল্লেখ কৰা হৈছে ।
No comments:
Post a Comment